tisdag 28 juli 2009

Blandat

Det här inlägget började jag skriva på förra tisdagen, den 28 juli så det blir lite justeringar i efterhand.

Igår (läs mån 27 juli) var mamma och jag på stan. Vi började dagen med en macka på hamncaféet som förr i tiden. Sen blev det lite presentinhandling till familjen. Lillebror fick två små söta omlottbodys med tillhörande mössor, Melvin fick vattenfärger, penslar och stort block att måla i och Gustav fick ny väska till skolan att ha dator och annat skolpryligt i. Kände mig väldigt pigg hela förmiddagen men lagom till Gustav skulle i väg på kvällen och fiska så försvann energin totalt. Melle som varit febersjuk i flera dagar hade mer energi än nånsin och ville INTE sova. Till slut låg han och läste min pocketbok som jag läser. Han pekade på vartenda ord och frågade vad det stod. Fisunge! Det första han sa till Gustav när han slog upp ögonen i morse var att "jag ville inte sova igår och mamma var jättetrött på mig" haha....

Igår (läs mån 27 juli) som sagt var Gustav, Rickard och pappa och metade och la nät i ån för att få ihop lite kräftbete till helgens fiske. I dag på förmiddan var Gustav och jag och tog upp dem. Tre fina fiskar hade fastnat där i, två braxar och en sutare. Vi metade lite också, väldigt mysigt men bara bebisnapp.

Idag är det ons 4 aug. Gustav ligger och sover och huliganen och jag sitter vid datorn. Ska försöka blogga färdigt tänkte jag men det är inte alltid helt lätt när vildingen är med :o). Förra veckan fiskade vi kräftor fredag och lördag. Väldigt mysigt. Gustav gjorde två väldigt goda kok som jag var tvungen att provsmaka. Alldeles nykokta kräftor måste vara bland det bästa som finns.

I måndags följde Melle med farmor och farfar till Källa och Gustav och jag passade på att fiska lite till. Lite svårt för Melle att vara med och fiska eftersom han inte kan hoppa runt på stenarna. Han var väldigt tapper både lördag och söndag och kämpade på i skogen utan gnäll, trots diverse insektsbett överallt. Värst var dom dumma myrorna!!!

Igår åkte vi över till Öland för att hämta Melle. Vi passade på att testa lådbilslandet. Melle var nog lite för liten för att köra dom "riktiga bilarna och lastbilarna" eftersom man måste både gasa och svänga alldeles själv. Det var så mycket annat att titta och hålla reda på. Men som tur var fanns det ju annat att göra. Roliga hopptorn och karuseller.

Efter lådbilslandet blev det lite slapp och till middag goda kroppkakor. Melle blev dock lite besviken eftersom han undrade var "kakorna" var så då fixade farmor makaroner och köttfärsås istället. Vad snällt! När vi hade ätit åkte vi ner till vattnet för ett eftermiddagsdopp, inte fel alls.

Lite senare idag ska vi fira Freja som fyller två år. Hurra hurra!!!!!

Inga kommentarer: