fredag 6 mars 2009

Hemma med Melle

Efter ett antal byte av bajsblöjor i natt, vilket inte har hänt sen han var en liten bebis fick Melle vara hemma från dagis idag. Han var dock pigg när han vaknade men magen är nog inte riktigt ok. Och han som skulle impat på polarna idag med glass, maränger och strössel för att fira födelsedag. Det är fler barn som fyllt år denna vecka så det har blivit glass på dagis var och varannan dag till Melles stora förtjusning. Och när vi sa att han skulle ta med sig det idag blev han ju superglad förstås. Men det får vänta till tisdag istället.

Idag är det fredag. Hur gutt som helst. På söndag blir det lite barnkalas med kusiner, Lucas och Freja med familjer. Det ska bli skoj. När man frågar Melle vad man får när man fyller år så säger han blonger (ballonger) paket är inte så noga, så det är bäst att inte glömma köpa det i morgon.

I morse var Melle otroligt retfull. Han skulle va på allt som jag höll på med. Bla springa fram och stänga av TVn hela tiden. Till slut blev jag "vansinnig" (kanske inte helt rätt beskrivet men) och sa med arg och bestämd röst: SLUTA och Lägg av. Då ställer han sig framför mig och tittar upp på mig och säger: Lägg av fisrumpa. Helt liten och retfull och tuff. Kan man annat än skratta :o)

Melle har även kommit in i "kissochbajs" åldern nu. Häromkvällen när jag skulle byta blöja sa han kiss och bajs ungefär 100 ggr och jag lovar det var lika kul och busigt varje gång. Han har även kommit på att pappa har "mopp" (snopp) och att Melle har mopp osv men inte mamma. Han säger: mamma ingen mopp, vad heter det? Hmmm, vet liksom inte vad man ska svara på det :o). Jag får överlåta det till Gustav :o)

Nu darling är det bara två timmar kvar att jobba. Sen kommer du hem. Så jäkla gutt och mysigt.

Miss u!
Puss!
Du är den bästa, det vet du va?

Inga kommentarer: