måndag 25 januari 2010

Nu står jag...

vid datorn i köket och smygäter glass. Och ännu hemligare blir det ju när jag skriver om det på bloggen. Av någon märklig anledning så tycker jag alltid att jag är värd en massa onyttigheter så fort det blir en lite smått jobbig dag. Som idag, när Ludvig är sjuk och snart har 39 graders feber, snorig, hostig och kräksig (i enorma mängder) sen i fredags. Och inte är han på bättringsvägen heller, snarare tvärtom. Och Melle, stackarn som har längtat till dagis så han nästan gråtit för att han inte fått gå dit, han är ju ledig på måndagar. Tur att hans pappa tog ut honom i snön och busade runt medan Ludde och jag var hos doktorn.

Anledningen till att jag just smygäter är för att Gustav är så himla duktig och minsann inte äter något onyttigt. Plus att han är ute och går varje dag. Är så himla impad och stolt. Jag för min del kan inte tänka på att jag måste leva nyttigt liv, då bryter jag samman. Snart snart snart ska jag börja men inte just nu. Och nu är han och min gulliga svärmor och köper mitt första blocketfynd. (Eller fynd vet jag ju inte, har ju inte sett det live och det kanske inte var vrålsnyggt på bilden men det kan ju bli :o))Det är stort, jag har ringt på min första annons. Ett litet skrivbord som jag sitta och pyssla vid och ha diverse pysselprylar och böcker i är det tänkt. Och med lite slit kanske det kan bli fint också, vem vet. Vitt.

Nu har mina fem lugna minuter i fred tagit slut, nu vaknade den lille sjuklingen..... hejsvejs

Tillbaka igen. Gustav är hemma med min lilla möbel och jag är positivt överraskad. Det kommer bli kalasbra och fint.

Nu ska jag kolla familjen annorlunda.... eller guldbaggegalan. Lite glamour eller kalabalik bland barn i mängder?... hm... :o) Brukar ju kolla familjen annorlunda men just idag blir det nog inte det....

hej hej....

Inga kommentarer: