lördag 16 januari 2010

en riktigt mysig dag (förutom en liten detalj)

Den här dagen har varit så himla mysig.

En mysig förmiddag med lite städ och pyssel och promenad till affären för att inhandla Melles lördagsgodis. Eftermiddagen tillbringade vi i Lindsdal där granen raskades ut till dans och supergod hemlagad kinamat.

Väl hemma igen hade Melle och jag fest. Vi åt chips, popcorn och chokladpudding. Gustav är ju på fest och då skulle vi också ha det. När Melle somnat i sin säng och Ludvig sov i min satt jag och kollade stjärnorna på slottet, åt brie och salami, virkade och hade det allmänt mysigt. Och sen mitt i det här myset biter jag väl av en tand. Mitt itu. Får dåliga och jobbiga minnen av mina senaste besök hos tandläkaren där de rotfyllde två tänder. En av misstag och en som var rätt. Usch. Jag vill verkligen inte gå dit.

Känns dock lite bättre efter att ha pratat med Gustav. Sist jag var hos tandläkaren fick de ringa efter honom på jobbet. Jag bröt ihop fullständigt. Och han kom direkt och var hos mig hela tiden. Du är verkligen den bästa, finaste du.

Nu ska jag krypa ner till Ludde och krama min fina minsta lilla kille, lyssna på ljudbok, sakna Gustav.

Godnatt......

Inga kommentarer: