lördag 15 augusti 2009

Ny liten kille

Igår åkte vi över till Köpstaden för att fixa barnstol till "lillebror". Melle fick hoppa bak till baksätet. Det funkade fint tyckte han. Han är väldigt förståndig och klok när vi pratar om lillebror och hur det kommer att bli. Han är helt med på det, nu. Undra hur det kommer bli sen när det verkligen finns en liten skrikande plutt som tar uppmärksamhet. Men jag tror det kommer gå alldeles utmärkt och Melle kommer bli en perfekt liten storebror.

När vi var där passade vi på att kolla om det fanns någon drop-in tid för Melvin att klippa sig på. Debutklippning! Och det fanns det, så bra. Om nu bara inte Melle hade blivit totalt vettskrämd. Stora tårar rullade ner och han grät av förskräckelse över att han inte ville klippa sig. Vi fick gå ut därifrån igen och försöka prata med honom. Först lockade vi med mjukglass men det var det definitivt inte värt. Sen sa vi att han kunde få välja en tablettask i affären efteråt men det gick han heller inte med på. Men när den gulliga tjejen som till slut klippte honom kom ut till oss för att prata med Melle gick det bättre. När hon sa att han skulle få en klubba gick han med på att följa med och kolla på stolen han skulle sitta i. Och sedan satte han sig lite motvilligt och lät henne sätta på skynket med elefanter och alla möjliga djur på. Hon var verkligen hur gullig och snäll som helst. Han satt som ett litet ljus. Efter en stund tuffade han till sig och gjorde lite grimaser i spegeln. Han valde tom gröna blixtar att ha i håret när han var färdig. Han blev superfin och huxflux jättestor. En stor liten pojke liksom. Och jättemallig när han fick välja lite godis i affären. Vår lilla stora gulliga kille. Varför går tiden så fort? Som Melle säger " mamma fattar ingenting"!!!

På kvällen kom först farmor och farfar förbi och spanade in den snygga lilla killen och när dom åkte kom moster och Rickard. Vilket mys!!!!


bästa farmor






klappa bästa farfar



2 kommentarer:

Edith sa...

Vilken supersnygg kusin jag har. Undra när jag får klippa mig.. Puss från Edith

Melvin sa...

Tackar!!! Ja jag känner mig rätt så snygg faktiskt. Kan ju bero på att mamma och pappa tjatade så om hur fin jag blev också...

Vänta inte så länge som jag. Ifall du också tycker det är lite otäckt. Lika bra att få det gjort så fort som möjligt. Men du är nog tuffare med nya saker än vad jag är tror jag :o)

Många kramar till dig från mig!!