måndag 17 augusti 2009

Första dagen på min bonussemester

Idag skulle egentligen varit min första dag efter semestern. Men efter lite övervägande och råd från barnmorskan bestämde jag mig för att ta semester även denna vecka. Vilket känns klokt eftersom min ork tar slut rätt fort. Mycket pga att jag knappt sover på nätterna utan vrider och vänder på mig och försöker hitta någon sovställning som känns ok. Inte lätt kan jag säga när världens största mage är i vägen. Tänk när man kan sova på mage!!! Vilken lycka!

Melle och jag började dagen med ett besök hos barnmorskan. Allt var bara bra och han låg med huvudet neråt. Bra bra. Melle var som ett litet ljus och sa inte ett knyst. Han fick stå på en pall bredvid sängen när vi lyssnade på hjärtat och det var väldigt spännande. När vi var klara fick han en papegoja av den snälla Carina. Han sa direkt att han ville åka och visa pappa den på Telenoret :o).

Så nästa tripp blev till jobbet för att packa ihop mina saker. Skönt att få det gjort och säga hejdå...

När Melle och jag kom hem åt vi lite sen däckade vi i säng både han och jag. Vi låg i sängen ända tills kl tre när Gustav kom hem. Gud så gutt!!!

Nu är det snart dags för sängen igen..... Och ljudbok.

Inga kommentarer: