tisdag 30 december 2008

Livet på landet..

I morse steg jag upp kl sex. Gick in i badrummet som vanligt och när jag efter toabesök skulle hoppa i badkaret ser jag nåt litet med svans i ögonvrån som springer och rasslar förbi. PANIKKÄNSLA! En mus.

Efter några misslyckade försök att fånga den själv med ett spann och en kartongbit var jag tvungen att väcka Gustav. Tänkte att han skulle ha sluppit då jag vet att han tycker det är ännu värre en jag.

Vi kämpade på med att få musen dit vi ville för att kunna fånga in den och till slut lyckades Gustav (vilken hjälte!!) fånga den mot dörren, i spannet och jag täckte med en stor bit kartong. Sen åkte han ut i kylan. Så om vi har otur har han hittat vägen in till värmen igen och han sitter och väntar på oss på toaletten i morgon.... hua.

4 kommentarer:

Martin sa...

Jobbigt, men bra att det löste sig. Men, riktiga män är inte rädda för musar ;)

Gott nytt år!

Mackan på 12an sa...

nej, men nu snackar vi om Gustav...


våga döda musen själv Linda!!!

Linda sa...

Han är min hjälte!!

Anonym sa...

Musfälla? Katt? Jag lovar att Sigge hade gjort processen kort!

gott nytt