fredag 19 december 2008

stackars oss....

Finns det något eländigare än maginfluensa? Jag tror inte det... I alla fall inte när hela familjen är drabbad. Usch och fy. Det är i alla fall en lyx att få vara sjuk helt ifred. Bara få ligga och må dåligt utan att behöva bry sig om någon annan. Så är ju inte fallet när man har en liten galning som måste tas om hand. Han bryr sig liksom inte om att mamma inte kan stå på benen utan att svimma eller kräkas rätt ut... Det måste ju bytas blöjor och allt annat i alla fall...

Igår, som var den värsta dagen på länge, var det som höll mig uppe att Gustav snart skulle komma hem från jobbet. Tänkte att jag då skulle få lite avlastning och kanske bara få ligga och må så dåligt som jag verkligen gjorde. Men han hann inte mer än hem förrän han var lika sjuk som jag, om inte värre....

Idag, tack och lov, känns allt tusen gånger bättre. Och jag ska fortsätta min sanering av hemmet som jag påbörjat.

Sen blir det en tur in till stan för julklappar. Ser inte fram emot att trängas med alla människor men dom måste ju inhandlas någongång.

Snart kommer pappa med granen. Mys. I morgon ska den kläs.

2 kommentarer:

Edith sa...

usch stackare... hoppas ni håller er på benen nu... Kram kram

Freja sa...

Åhhh, har ni inte haft nog med elände snart!? Men ni får trösta er med att ni snart har haft allt som går att ha ;) Så våren kommer bli fantastisk för er! Vi har väl inte heller varit helt krya, men Freja har klarat sig rätt så bra. Det är jag och Kim som har åkt på en rejäl förkylning. Hoppas smaken kommer tillbaka tills i morgon... Ni får ha en underbar jul så MÅSTE vi träffas när alla sjukdomar har försvunnit! Kram på er!