torsdag 21 februari 2013

En byrå/bokhylla får ny skepnad

För ett tag sedan var jag på"favvo"stället Stadsmissionen. Tanken var att hitta något till Melles rum. Jag ville hitta något han kunde ha sina byggda legoskapelser i och annat småplock som bara ligger som stök i hans rum. Hittade då detta fynd (enligt mig) för 75 kr. Perfekt med utdragsskiva och allt. Bokhylla-byrå-skåp-skrivbord i ett. Köpte den därför på plats utan att mäta annat än med ögonmott.
 
När Gustav och jag pustat och stånkat hem denna visade det sig att den inte passade i Melles rum. 1 ynka cm för bred. Jag tänkte då om och den fick istället vara i Luddes rum.
 
Sedan började fixet. Tapet, grundfärg, färg och lack behövdes.
 
 
 
Bild tagen på Stadsmissionen. Prylarna följde dock ej med hem.
 
Rutigt fick det bli!

Första grundmålningen, hyllplan borttagna.

Tapet på plats


 
Ytterligare lite mer tapet på dörrarna

Utdragsskiva målad
 
Färdig byrå


 
Ludde inviger sin nya möbel
 



Bjuder in brorsan till lek


Leker affär
Så var det med det!
 
I morgon har vi examination.
Får se om jag firar eller sörjer med vin i morgon.
 

4 kommentarer:

Edith sa...

Vad fin hyllan blev!

Linda sa...

Tack, ja jag blev nöjd själv. Det roliga är att jag blev lite sugen på att ha den själv till mina pysselsaker, haha...

Hanna B sa...

Oj så fin, vad duktig du är! Kram!

Linda sa...

Tack Hanna, vad glad jag blir :-)! Kramar