tisdag 29 januari 2013

Lite annat

Förra onsdagen var jag och Ludde på diabetesmottagningen för lite provtagning och för att träffa doktor Göran och hans gäng. Ännu en gång bra hba1c, låg på 48, vilket blir ett snittblodsocker på drygt 5,5. Känns som en vinst trots att jag är medveten om att lika mycket slit kan visa ett annat medelvärde. Det är ju som sagt så mycket som spelar in. Det är skönt att kunna tänka att vi lyckats sen Ludde blev sjuk (2 maj 2011) hålla hans värden på en frisk människas nivå. Jag vill så gärna i min värld tro att han inte fått någon påverkan alls än så länge. Vi kan ju inte mer än kämpa på.

Gustav har i morgon jobbat en och en halv vecka. Inte illa! Det har gått bra och jag tror det kommer bli ännu bättre. Det tar ju sin lilla tid att göra ett nytt ställe till sitt.

Jag kämpar på i skolan med begreppet "livsvärld" just nu. Ett mycket sunt (enligt mig) sätt att bemöta och se patienter på, att se patienten i sin livsvärld vill säga. Där man tar hänsyn till hur varje patient upplever sin situation och sjukdom och utgår från det. Något jag absolut vill anamma och praktisera den dagen det är dags.
Nu är det sovdags, men först lite wordfeud och en sväng på instagram.

Tjo....

(hade några fler korgbilder :-))



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Hanna B sa...

Jag vill följa dig på Instagram! Jag heter HannaB74!