fredag 2 november 2012

Spökbingo

En av höstens höjdpunkter här i byn är den årliga spökbingon. Ikväll var det dags för den. Tillsammans med Ekholmarna som bjöd på extra god taco innan. Ingen vinst men mysigt ändå. Ett extra plus och gullighet var att det fanns lightsaft. En sån sak är så himla guld(t) (haha hur skriver man?) värt. En sån "liten" sak betyder massor för oss och Luddefisen.

Nu sover Ludde och Gustav och jag och Melle sitter i tvrummet. Jag vid datorn och bloggar och letar vetenskapliga artiklar och Melle sitter med sitt lego och myser. Men snart ska nog vi också krypa ner.. I vår nya sköna säng. Tänk var skönt det är att sova i en säng utan stora gropar och hål och fjädrar som inte riktigt sitter där de ska. Helt fantastiskt kan jag säga.

Häromdagen  frågade ludde mig, var har jag min betes? "Är jag sjuk i magen eller?" Jag svarade att han hade en lite "grej" som heter bukspottkörtel i magen som är sjuk och inte kan göra insulin så att pumpen fick hjälpa "grejen" med det istället. Genast tyckte han lite synd om den stackarn och la huvudet på sned och sa med pipig röst "ja, då fick hans mamma komma" Sen var det inte mer med det utan han sprang iväg och lekte istället. Ibland är det nästan skönt att Ludde inte vet något annat utan tycker att "betes", det är hans grej det. Lille gullefisen!

Nähe, nu ska jag ta min andra gullefis och gå och lägga mig.

Natti natti

Inga kommentarer: