onsdag 9 maj 2012

Hello!

Lite uppdateringar kommer här:

  • Fredag 4/5. Gustav och jag var på fotboll och Melle och Ludde var hos farmor och farfar. Biljetterna hade vi (Gustav) vunnit genom att svara på en fotbollsfråga på Ålems Sparbanks hemsida. Han svarade även som mig med min mail och det var på den ví vann biljetterna. Ålems Sparbank tycker om mig, oss. Och vi tycker om dom. På matchen satt vi mitt i sparbankshejarklacken och lite andra energiska Ålemsbor. Mysigt, trevligt och väldigt spännande. Synd att det inte blev vinst!

  • Lördag 5/5. Jag var ute och sprang! Hör och häpna!!! Gustav och Ludde hälsade på hos farfar på nya dagiset. Fina lokaler och Ludde var kung. Har jag hört :-). Melle och jag var hemma hos en av de tre Noahrna som han har på sitt dagis och fikade. En uppskattade lekträff verkade det vara. På kvällen firade vi Rickard som fyllde år 2 maj. Trevligt, gott och mysigt.

  • Söndag 6/5. Jag tvättade altanen med högtryckstvätt och Gustav klippte hela gräsmattan. Vi var ute och myste hela dan. Härligt! På kvällen grillade vi älgfärsbiffar och premiärskördade vår sparris. Så lyxigt.

  • Måndag 7/5. Jobb. Sprang efter jobbet, tjohoo. Var tvungen att inviga mitt nya armband till telefonen. Satt väl inte helt perfekt eftersom jag inte kommer kunna ha det om jag bara springer i Tshirt. Lite stort kan man säga. Men med en tjock luvtröja gick det fint som snus. Får nog investera i en ny om nu denna nya vana håller i sig. Och det gör den ju!!!! På kvällen var Gustav i Lindsdal och kollade fotboll. Jag bar ut allt från källaren till växthuset. Gutt att ha allt samlat på samma ställe.

  • Tisdag 8/5. Jobb. Gustav var och fiskade med Anders på kvällen. När Melle och Ludde åt kvällsmat fick Melle inte ner en bit. Såg onaturligt blek och konstig ut. Sa att han mådde illa. Gick ut på toan och kräktes mängder (trevligt och intressant). Tjohoo maginfluensan har kommit. Tur det finns sprit. Då menar jag sprit man kan köpa på apoteket. Men vid närmare eftertanke är det tur att den andra varianten också finns, haha.

  • Onsdag 9/5. Nu håller vi tummarna för att inte Ludde åker på detta elände. Det är konstigt, det första tanken som dök upp när Melle blev dålig var, undra om vi kommer behöva bli inlagda på sjukhuset? Det känns liksom inte alls långt borta längre. Inte som det gjorde förrut. För läääänge sen. Det man inte verkar komma undan när värdena är bra. Är "känningar" typ hela tiden. Känningar är när blodsockret dippar och man blir låg. Det hände tidigare idag. När han låg och sov såg jag att det började rycka i hans händer och fötter. Sprang och hämta flytande socker som jag fick i honom. Då tittade han på mig med en totalt väck blick. Han var helt borta. Sedan började han hallucinera och skulle sträcka sig efter något han såg i soffan. Som inte fanns där. När vi frågade honom senare vad det var han hade sett så sa han att det var något grönt. Hm? Undra vad det var.
Övrigt som händer i våra liv. Luddes värden har blivit stabila igen. Vi fick ge upp "snällnålen" som Ludde säger och gå tillbaka till den som vi haft sedan start men som tyvärr gör så mycket mer ont. Men att Ludde har bra värden slår högre än att slippa gråt. Skönt med perioder som flyter på.

Ludde har blivit stora killen och går nästan hela tiden på toa nu. Även de gånger han har blöja här hemma. Gullefisen.

Melle har också blivit så himla stor och förståndig. Han har blivit förändrad bara på ett par månader känns det som. Klivit upp ett hack. Gullefisen!!

Jag har en så länge hållt min sk löpning och jag är extremt stolt!

Gustav kämpar på med skolan och kan nästan snart ha nedräkning. Så fantastiskt!

Nu är det läggdags! Sov gott!

Inga kommentarer: