torsdag 17 maj 2012

Härliga maj!

Igår efter jobbet skulle jag skjutsa Gustav till David. Där skulle det först grillas och sedan skulle de och Hasse gå på fotboll. När jag släppt av Gustav där var tanken att Melle, Ludde och jag skulle hämta pizza och äta hemma. Till den skulle de få var sin burkläsk. Lyx och lycka.

Väl hemma hos David blev planerna lite ändrade och vi följde med Gustav in i stället. Då halkade lyckan för pizzan och läsken ner ett par snäpp för när vi sa hej då och skulle åka och köpa pizzan var det enbart gråt och ledsna miner på vägen hem. Edith och Viola vann kampen över pizzan. Och det är väl en himla tur det. Allt är ju relativt. Att få pizza och läsk en helt vanlig vardag är ju fantastiskt. Men att leka med kusinerna är ju ännu bättre.

Vi fick i alla fall en mysig kväll hemma till slut :o)





Underbart fint blommande äppelträd


Uh, så vackert

Kan det vara maj för alltid tro?

Den här lille fisen cyklade 2,5 km i Källa idag.
(Och härom dagen cyklade Melle och jag 4 km) 


Idag drog vi till Källa på morgonen. Tydligen åkte vi till det fina vädret. Vi har haft en superhärlig och solig dag. Guttans! Ett projekt stod på schemat:


Golv till Pavvi tar form







Liten medhjälpare på plats
Nästan klart


Årets första gurka har fångats

Och jag tog den!

Fredag i morgon! Fint, trots att jag ska jobba.

Sov gott!

Inga kommentarer: