onsdag 4 april 2012

Arg och glad

Jag känner mig lite kluven inombords. Å ena sidan känner jag mig rent av helt förbannad på saker och ting. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad utan bara att jag känner mig arg. Å andra sidan känner jag mig väldigt glad för saker och ting. Lite luddigt även här men jag känner att det finns så himla mycket jag verkligen är glad för.

Jag är arg för att Ludde under ett bra tag nu haft ett stort "sår", "eksem" eller vad det nu kan vara över hela sin ena skinka. Troligen pga av nålen han får sitt insulin i via pumpen ifrån och som ska bytas var tredje dag. Den arga känslan kommer av att det aldrig bara får vara bra. Är vi inte inlagda på sjukhuset på julafton så åker vi dit akut av andra anledningar en annan dag. När får vi lugn och ro?

Jag är väldigt glad för att Ludde är världens kämpe som står ut med allt och är världens goaste unge. Han är min idol. (Oftast i alla fall). Puss!

Jag är arg för att någon klantade sig i lördags när jag och ett antal andra gjorde högskoleprovet. Vilket innebär att fyra frågor stryks, vilka jag faktiskt hade rätt på, det i sin tur innebär med stor sannolikhet att mitt resultat inte kommer att bli det jag hoppades på från början. Plus att en av frågorna på den väldigt svåra mattedelen som jag dessutom hade gissat rätt på har de nu ändrat så att jag hux flux fick fel på den. Skitprov!

Jag är glad för att våra växter växer så det knakar och för att det är vår, dock för tillfället lite väl kall. Snart är det växthuspremiär, tjohoooo.

Och som sagt, jag känner mig allmänt arg och sur för tillfället. Lite luddigt och diffust. Säkert bara pga av trötthet och stress.

Den här gesten är ett minne blott nu, eller nej, den kommer bara se lite annorlunda ut ;-)
Hihi, grattis baby på födelsedagen i morgon.
Men, jag är glad för att Gustav fyller år i morgon. Grattis älskade du! Och jag är fantastiskt glad för mina andra två små grabbar. Ni är bäst.


Nähe, om jag skulle ta att hänga upp tvätten som nog är klar nu....

Hej....

Inga kommentarer: