lördag 22 oktober 2011

Lördag

Det var värst vad det var svårt att få ur sig några ord här. Vet inte om det beror på att vi har varit så trötta här hemma, i omgångar. Gustav har under ganska lång tid nu haft väldigt mycket i skolan och jag är bara trött ändå. Jag har mina pigga dagar när man känner att allt flyter på sen dimper jag ner i något slags komaliknande tillstånd och där man bara försöker ta sig igenom dagen. Haha, jag säger då det.... Men jag säger som mamma, det blir bättre.

Veckan har gått väldigt fort. I onsdags och torsdags hade vi fint besök från Kristianstad, Östersund och Karlskrona. Kul att träffa dem som man nästan dagligen pratar i telefon med på jobbet. Alltid trevligare när man har ett ansikte och har träffats på riktigt. I onsdags var vi ute och käkade med hela gänget. Lyxigt, trevligt och väldigt gott!

Igår hade vi vårt nya fredagsmys. Kinamat. Ludde hade tydligen bjudit hem hela dagispersonalen på kinamat och cola. Haha.... För en gång skull kollade vi Idol (det är ju inte Gustavs favoritprogram direkt) men vi tittade bara på första låten sen tappade jag också intresset. Det blev Doobidoo och sedan halva Bondeavsnittet som jag missade i onsdags. Sen kröp vi ner i sängen i stället.

Vad härligt det är med lördagmorgon! Om bara Ludde kunde tänka sig att ligga kvar i sängen lite längre än till klockan sex så skulle den vara ännu bättre. Det första han sa han han vaknade var, åka till Igelkotten? Det här med att vara ledig och hemma med familjen, det är inget för honom det...

Nu ska jag spela lite Wordfued (med pappa och Linda som också är uppe i ottan)!

Hej......

Inga kommentarer: