måndag 10 oktober 2011

gott!!

Att få ett lättlagat recept på något som blir en middag som hela familjen gillar, det är som om att få världens finaste present! Tack gulliga svägerska för det :). Det blev därför supergod middag igår som jag var väldigt stolt över och en lunchlåda som jag såg fram emot. Guttans!

Receptet var på en otroligt lättlagad köttfärslimpa. Ingredienser:

Köttfärs
En påse fransk löksoppa
Gräddfil

(och lite vatten och soja att hälla över) Kan det bli lättare och finns det något godare än "redi" mat?

Lätt, snabbt och gott! Helt i min smak.

Efter vår himla härliga och mysiga helg så vill jag bara ha mer helg. Man får trösta sig med (eller oroa sig för, beror på hur man ser det) för att tiden går fort och att det snart är helg igen. Det är i alla fall skönt när måndagen är fixad.

Idag har jag inhandlat två nya böcker till Ludde. En för dagis att anteckna i och en för oss. Tror vi ska börja bokföra allt igen, det är så himla skönt att ha något att gå tillbaka till när allt svänger och är upp och ner.

Nu ska jag ta ett sista stick på Ludde sen blir det ljudbok och säng!

Godnatt......

Inga kommentarer: