söndag 6 mars 2011

frid i själen

Vilken härlig dag det har varit idag. På förmiddagen träffade vi farmor och farfar i skogen där det bjöds på korv och kaffe. Vilket mys! Vilken tur att man har svärföräldrar som kommer med såna bra ideer så vi kommer ut. Härligt och soligt var det.

På vägen hem däckade lillfisen som en stock i bilen. Inte konstigt så som han knatade på i skogen. Hemma var det skidor för Gustav, lek med nya leksakerna för Melle och sov för Ludde. Jag stack till stan för att handla presenter till Melle och en mycket viktig godispåse.

När jag kom hem åkte Melle och jag och lämnade påsen till Noah. Som så storsint sa att han hade glömt sin godispåse hos oss. Inte ett ord om att det faktiskt var vi som hade klantat till oss. Tack Noah ;o). Äntligen fick jag lite frid i själen och äntligen kan jag glädja mig åt på riktigt över att kalaset var så mysigt.

På eftemiddan kom Louise och var hos oss en sväng när Marie och Emelie skulle shoppa skor. Då blev det lek och stoj och pannkakor. Mysigt.

Ikväll har jag planterat om mina milkmaid (vit slingerkrasse) och mina vinröda stockrosor. I vår odling har vi nu: två olika chilisorter, gurka, två olika tomater, paprika, slingerkrasse och stockrosor.


odlingen i källaren


vit slingerkasse


tomat i bakrunden och stockrosor längst fram


Gustavs chili



slingerkrassen
Än så länge håller sig söndagsångesten borta. Det är roligt att det känns kul att åka och jobba. Hoppas det känslan håller i sig länge, länge.
Ha en trevlig vecka!
Hej svejs.....


1 kommentar:

Therése sa...

Ni hade verkligen inte behövt komma hit med en ny godispåse. Noah var så supernöjd med kalaset. Ses snart. /Therese