måndag 17 januari 2011

sjukdomsrapport

..som är så himla intressant och roligt att läsa om för alla andra. Det är ju inte ens kul att läsa om för oss. Läget är i alla fall så att det har varit maginfluensa i det här huset sen i fredags natt. Ludde och jag åkte på en snabbomgång som verkade ha gått över på lördagen. Tyvärr innebar det att Melle missade sitt första 4-årsdagiskalas som han fått en sån fin inbjudan på posten till. Fast nu i efterhand tror jag mest att det var vi som var bekymrade och ledsna för hans skull. Han tog det väldigt bra och sa att jag ska ju till dagis på måndag och då är säkert Noah ute så vi kan leka där. Gulleungen. Noahs snälla pappa Björn kom hit med godispåsen han skulle fått på kalaset och det var väldigt uppskattat. Noahs present ligger här och väntar så nästa gång vi ses får Melle ge den till honom.

Eftersom läget var lugnt på lördagen trodde jag att sjukdomen var över. Men när Melle, Ludde och jag var på IKEA igår för att lämna in vår julgran och shoppa lite grejer så insåg jag att Ludde inte alls var pigg. Jobbigt läge, men det gick bra ändå.

I morse var det Melles tur. Vi får hoppas att Gustav slipper eländessjukdomen som har börjat ny termin i skolan idag. Hoppas hoppas!

Det som är det tråkigaste i detta är att inskolningen blir lidande. Ludde missade även den i fredags då jag var tvungen att åka till sjukhuset med Melle för hörselkontroll (som för övrigt gick jättebra, perfekt hörsel). Moster var här och barnvaktade. Även att de dagar Ludde har varit på dagis har varit kalasbra så vill man ju ändå att han ska få ha sin inskolning i lugn och ro. Jaja, det blir säkert bra.

I kväll ska Gustav och Hasse kolla på "ny" liten bil till oss. En liten Skoda kanske blir vår istället för mazdan som får gå till graven.

Hej hej...

Inga kommentarer: