söndag 23 januari 2011

Dags för den stora utmaningen.

Att:

  • Komma upp på morgonen.
  • Fixa i ordning två små troll eller tre troll om man räknar med mig.
  • Komma i tid till dagis.
  • Komma i tid till jobbet.
  • Jobba.
  • Hämta barn.
  • Laga mat.
  • Hinna med mystid med familjen.
  • Lägga barn
  • and so on.....

Nu är det ju inte så att jag gör allting själv. Jag menar bara att det är från och med nu vardagslivet bara ska flyta på. Allting ska vara förberett och fixat och planerat och klart. Så man bara kan njuta av vardagslunken liksom. Och jag är säker på att varje dag kommer att kännas precis så. Utan gnäll och arga barn som är hungriga, eller trötta och inte vill klä på sig. Och utan gnälliga och arga och trötta föräldrar också för den delen.

Eller?

2 kommentarer:

Therése sa...

Jag känner med dig. Här har vi en vecka kvar, sen är vardagen ifatt även oss. Gnäll, nääää det förekommer nog inte. Lycka till. Kram Therese

Linda sa...

Haha, nej då. Allt går ju på räls nästan jämt ;o). Tack, det behövs. Många kramar. Hälsa familjen :o).