lördag 1 januari 2011

Första dagen....

...på 2011 har varit väldigt slapp och skön. Det mest aktiva jag gjort idag var när Melle och jag åkte till Italia foch sedan Citygross för det obligatoriska lördagsgodiset. Tack vare min timmes sömn jag tog innan vi åkte så gick det bra. Kände mig ganska pigg.

Anledningen till min trötthet är inte alkohol utan brist på sömn och Luddefis. Han ändrade minsann inte sina sovrutiner bara för att det råkade vara nyår. Utan somnade hyfsat tidigt igår och sov så sött medans det vinade och smällde för fullt av raketer mitt i natten. Och självklart var han utvilad och pigg kl sex i morse. Jag var det inte kan jag säga. Är inte van att ha sömnbrist längre. Är ju ganska bortskämd med att faktiskt få sova på nätterna. Så, jag ska väl verkligen inte klaga då heller, när det är nyår och allt....

Vi hade en mysig nyår med god mat och mycket spel. Lite missöden med vår del av maten dock. Känns som om jag ofta skyller allt som händer på Ludde och det är ju verkligen inte meningen men i det här fallet är han i alla fall lite skyldig. Gustav och jag tyckte vi hade allt under kontroll och började göra potatisgratängen hur tidigt som helst för att hinna få den nästan färdig när det var dags för oxfilén att inta ugnen. Men när den varit inne ett bra tag fick jag se att temperaturen hade ändrats från 200 grader till 250 men ännu värre var att den inte stod på någon värme alls utan att bara lampan var tänd. Och i en kall ugn blir inte potatisgratäng så gott.

Men men.... förrätt, efterrätt och kyckling och oxen var smaskens. Potatisgratängen smakade gott men var lite väl hård emellanåt. Skitsamma, det blev ju ett nytt år i alla fall.

Raketerna var spännande och roliga tyckte Melle. I alla fall om man fick stå inne med mamma (inte mig emot) och titta på dem genom köksfönstret. Ute var det bara otäckt och hemskt.

Nu blir det nog lite donkey kong med min kära man!

Godkväll och god fortsättning!

1 kommentar:

Hasse sa...

Jag trodde det var Donky Kong som var din man. Så det kan toka till sig...