lördag 10 oktober 2009

Tidig morgon

Ludvig vaknade halv sex och tyckte inte det var kul att sova längre. Han låg och gnydde och stånkade sig så det var bara att kliva upp för att vi inte skulle väcka de andra två. Efter blöjbyte satt vi och myste framför brasan och tvn. Efter en timme somnade lillen och då kom Melvin upp. Ludvig fick hoppa över till den lilla soffan under en filt och Melle med vällingflaska och jag låg i den stora. Hoppas det kommer en stund under dagen då jag kan sova, känner mig slut :o).

Igår var vi på sjukhuset för att ta kort till tidningarna. Puh vilken pärs. Dagen började ändå ganska bra. Gustav gick med Melle till dagis och medan Ludvig sov ute i sin vagn rensade jag vårt trädgårdsland inför vintern. Efter det blev det städ och sen lite fix inför fotot.

Eftersom fotografen var där mellan 13-13:30 var vi tvungna att åka direkt efter dagis. På vägen hem från dagis snubblade Melle och skrapade upp handen lite. Inte kul och han blev jätteledsen så klart. Det blev lite bättre när vi kom hem och kunde spola av handen.

Vi var i god tid på sjukhuset vilket nu i efterhand egentligen inte alls var bra. Då fanns det ju hur mycket tid för Melle att bli rastlös på. Vi var dessutom näst sist så det var ju bara att vänta. Både Gustav och jag kände oss helt stressade efter allt jagande och när vi till slut kom in till den stimmige fotografgubben blev Melle ledsen igen för att han inte fick sitta på den pall han ville. Av de 4 foton han tog fick vi välja det som Melvin såg minst ledsen ut på. Haha... Ludvig sov sig igenom fotograferingen, handlingen på maxi. Melvin och jag hann även baka chokladbollar när vi kom hem innan han vaknade.

Efter bakningen gick Gustav och Melle ut i trädgården för att greja. Men Gustav kom snart in helt slut för att Melle busade som en galning.

Efter en dag fylld med bus tjat och stress kom jag på mig själv med att inte se fram emot Idol som brukar vara mitt fredagsnöje utan istället vilja se Trädgårdsfredag. Så skönt och lugnt och mysigt. Haha, antingen är jag gammal eller så håller jag på att gå in i väggen. Eller både och :o).

Nu blev det lite Idol i alla fall. Min favorit är Tove. Vilken brud!

Andra favoriter:

Marie, du är den bästa. Melvin och Ludvig kan inte ha en bättre moster. Och jag kan inte ha en bättre syster. Du är bäst!

Anna, favvo! Tack för sällskapet i onsdags. Det är så mysigt att ha någon att dela både nuet och det som varit med. Att skratta åt gamla minnen är bland det bästa som finns.

Familjen. Älskar er.

Trevlig helg!

Inga kommentarer: