fredag 23 oktober 2009

Fredag igen

I veckan har jag slipat, spacklat och grundmålat spaljen i hallen. Äntligen kan man säga. Det har sett ut som skrutt där länge nu. Men det är så svårt att komma till de där sakerna när tiden alltid går åt till andra saker. Men eftersom Ludvig brukar ha en längre sovstund på morgonen när jag lämnat Melle så har det ändå funkat att greja lite. Idag har jag börjat med den riktiga färgen, blir fint. Antikvitt. Kunde dock inte hålla på så länge eftersom jag blev illamående av färgen. Kan ha att göra med att jag fick maginfluensa i natt. blääää.... Influensan gick över i feber idag med ett smått diffust illamående kvar. Intressant att veta.

Igår köpte jag träningskort på Friskis. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag faktiskt kommer iväg och tränar också. Nya skor inhandlades igår också. Kanske inte de ultimata träningsskorna men vad gör man inte när Gustav hittar skor på fyndhörnan på Team Sportia. Känner pressen att jag måste utnyttja dem nu ju.

Gustav och jag har börjat använda våra stegräknare som finns i våra telefoner. Vi är helt maniska och tävlar som dårar. Den här dagen har jag dock skitit i det då jag ej kan ha telefonen i mina slappa sjukbyxor.. Man märker hur snabbt man kommer in i det då jag hade ångest hela vägen hem från köpstaden eftersom jag haft mobilen i bakfickan så den ej gett utslag. Jag har ju faktiskt gått stegen ändå men är de inte registrerade så räknas de inte, typ. Jag borde fått ihop ganska många eftersom jag jagade Melvin runt hela stället. Först sprang han in i optikerbutiken som ligger mittemot H&M. Han var på väg in i deras personalrum. Där kunde jag haffa honom och trodde att det var lugnt. Men då smet han iväg igen och in på ICA utan skor. Han tyckte givetvis att det var superkul, mamma tyckte inte det var riktigt lika kul.....

Nu kom snickarn precis. Vi ska äntligen fixa dörrfoder runt ytterdörren. Ytterligare ett ställe som inte sett så himla kul ut..

Fredag som sagt. Mysigt. Tacos ikväll, får se hur mycket jag kan äta av det. Men är det fredag så är det, då blir det ju taco.

Trevlig helg.

Förresten, Gustav har fått tillbaka sin första inlämnade uppgift och blev godkänd. Grattis baby, du är den bästa.

Inga kommentarer: