fredag 15 maj 2009

Vilken härlig dag..

Gustav, Melvin och jag har varit lediga idag. Det har varit hur gutt som helst. Melle och jag gick upp halv åtta och hade vår vanliga morgon ritual som för Melle består av välling i soffan under täcket med Teletubbies på TVn och täcke, lite frukost och bok för mig. Melle kollar tubbiesarna så länge som vällingen räcker sen dalar intresset. Nu är det mest Lotta på Bråkmakargatan och Emil som gäller. Det känns bra att vi har introducerat de Astrid Lindgren ungar som det är mest bus och hyss i. Melle är ju inte alls sen att hänga på och lära sig, haha....

Efter sovmorgon för Gustav gick han upp och fixade smarrig ägg och frallfrukost medan jag städade och Melle stökade ner. När vi ätit klart gick vi ut i trädgården där jag började evighetsjobbet med att ta bort tistlarna som finns i gräsmattan på framsidan. Ungefär en miljard tror jag att det är. Men bort ska dom!! Melle och Gustav rensade lite i ett land, och la på jord och sådde lite blomfrö.

Medan Melle sov middag klippte Gustav gräs och jag fortsatte med mitt roliga jobb. När Melle yrvaken stapplade upp tog vi en paus med glass i solen. Mysigt!

Efter glassfikat följde Melle och jag med Gustav till Snärjebäcken för att kolla när han fiskade. Tyvärr blev det ingen fångst men vad gör det, det var supermysigt i alla fall.

Ikväll blev det grillad rådjursfilé. Tips från Lovisas blogg, tack :o). Det blev verkligen supergott. Gustav är helt fantastiskt duktig på att grilla gott kött, det blir alltid hur bra som helst. Till det åt vi potatisgratäng och sallad. Mums!

I morgon är det jobb för Gustav och mig och lilla fisrumpan ska vara hos moster och köra slut på henne :o). Sen blir det pizza och kanske melodifestival i B-måla. Ska bli väldigt trevligt!

Nu ska jag gå och krypa ner hos Gustav.

Hej svejs....

Inga kommentarer: