fredag 31 oktober 2008

kjäks... blä

Just nu ligger Melle och sover. Han är väl helt slut efter sina kräkningar som hamnade över hela hallgolvet, sig själv och mig. Nästa gång det var dags låg han i min säng, mysigt värre. Det konstiga är att han ändå orkar vara så pigg mellan varven som han ändå är.

I förrgår kräktes Melle ner hela sin säng och allt annat runt omkring. Samtidigt som han gjorde det var han jätteledsen och rädd, han undrade väl vad som hände. Jag hade honom i famnen och tröstade honom samtidigt som jag försökte få ut Jack ur hans rum som annars gladeligen smaskat i sig alltihop. För att pigga upp Melle och för att det verkligen behövdes sa jag att han skulle bada. Och det gick hem, han blev lite gladare. Jag tog av honom blöjan och pyjamasen och började fylla upp vattnet. Sen sprang jag in i hans rum för att slita bort hans sängkläder och för att torka bort eländet. När jag kom ut i hallen igen stod Melle och kissade på golvet samtidigt som Jack åt på blöjan. KAOS? JA! Jag som tänkt att Melle skulle vara nedbäddad och sövd när Gustav kom hem från jobbet efter åtta och att vi då skulle se Bonde söker fru i lugn och ro. Tji fick jag :o)

Igår på min lediga dag var Melvin och jag inne i stan för att köpa overall. Hittade en jättefin på Team Sportia med gullig mössa till. När vi kom hem och skulle testa detta blev det illvrål. Känns så bra nu inför vintern... När Gustav kom hem ville han se Melle i mössan. Men han sprang all världens väg bara han såg den. Hm... Tror att Gustav får börja handla kläderna istället...

Vi var en sväng och hälsade på Gustav på jobbet också. Melvin gick omkring som en liten kung.

Idag är det fredag!! TJOHOOOOOO!!!

1 kommentar:

Edith sa...

Hej Melvin! Hoppas du mår bättre. Tänker på dig!
Kram