söndag 24 augusti 2008

Söndag

Melvin har varit sjuk hela helgen. Det hann gå en vecka på dagis innan baskiluskerna slog till. Hoppas bara att han är frisk i morgon så vi kan fortsätta inskolningen. Han har busat och varit glad idag så det är nog ingen fara.

Igår var Gustav och fiskade kräftor. Melle och jag var hemma och var skruttiga. Det blev 14 kräftor som Gustav kokade så fort han kom hem. Han åt 3, jag åt 11. Superfint! Tur att han inte är lika manisk som jag när det gäller kräftätande.

I fredags hade Gustav och jag lite lyxtid på stan när Melle var på dagis. Det kändes helt overkligt. Det blev en tröja till Melle (som Gustav valde ut) men som är från min mormor. Och idag när jag var och handlade fick han snygga gummistövlar (också från gammelmormor) som han ska stila med på dagis.

Idag vi mest slappat. Har hunnit med lite städ och handling som sagt. David, Linda och Edith har varit en sväng och hälsat på. Jättmysigt! De avlöstes av farmor och Anders. Också mys så klart. Farmor fick komma hit och kolla Melles utslag. Hon tyckte inte att det såg så farligt ut. Vi får se hur skrutten mår i morgon.

Nu ska Gustav och jag passa på att kolla film. Det händer inte så värst ofta så det här är en stor stund.

I morgon ska det fogas kakel!

Hej....

Inga kommentarer: