torsdag 14 augusti 2008

Sådan pappa, sådan son...

Igår åkte Gustav, Melle, min underbara mormor och jag till Källa på en liten utflykt. När vi kom fram drog Melle iväg med mormor för att visa henne runt. Bla farfars lite farliga men roliga gräsklippare som man får köra ibland. Dagen gick åt till kroppkakor, dopp för Gustav och Melle, slappning i solen, besök i Källas gamla kyrka från 1100-talet och mys framför TVn.

I morse hände nåt oväntat kan man säga. Melle vaknade ganska tidigt och klättrade ner från sängen, ville inte alls sova mer. Jag låg kvar en stund och hoppades på att han skulle krypa upp till mig igen. Jag låg och blundade lite och hörde att han kom in i sovrummet. En sekund senare var jag dyngsur, även sängen och kudden. Melle hade duktigt och väldigt försiktigt burit in den STORA hundskålen med vatten till sovrummet, utan att spilla en enda droppe på vägen. Och framme hos mig hällde han ut alltihop. Ett härligt knep för att få mamma att gå upp ur sängen... Unge! :o) Gustav kom sen på att det nog var han som var skyldig. De brukar leka en lek i badkaret där de häller vatten över varandra med en liten hink. Mamma tyckte inte leken var lika kul i sängen.....

Nu har vi tapeter nästan överallt, nästa vecka ska det kaklas och läggas golv. Sen är det närapå färdigt. Gutt gutt....

1 kommentar:

Jonny sa...

Ha ha ha...ska nog lära Lucas samma sak! :-)