tisdag 4 mars 2014

Fullt ös

Känslan när man får krypa ner i sängen efter ett kvällspass (på praktiken) eller vilken kväll för den delen är bland det bästa som finns. Är så trött i mina ben och i huvudet surrar allt som hänt under dagen. Det är ofantligt mycket att tänka på. Alltifrån hur olika läkemedel ska ges till vart man slänger all miljoners sorters skräp och avfall. Jag har också förstått vidden och vikten av all information man både behöver själv och som man ska informera andra om. Trots att jag har haft "egna" egna patienter ett tag nu så är det säkerligen hälften som jag inte kunnat informera om eller frågat efter själv. Tur att en handledare finns vid ens sida då. Men undan för undan så märker jag att jag ändå på det stora hela gör framsteg. Något som hade underlättat ofantligt mycket är om man fått öva på att läsa och förstå journaler på skolan och på så sätt varit bättre förberedd på vad som skulle komma. När jag kom ut på denna praktik så var det som att hoppa från en värld till en annan. Ibland undrar man om de ens hör ihop. Vi lär oss massor med bra saker i skolan men tyvärr känns det lite väl långt från verkligheten. Det är i alla fall otroligt lärorikt, och som chefen sa idag, när hon sa att hon hoppades att jag skulle vilja börja jobba där efter skolans slut, när du har jobbat här ett tag så kan du jobba var som helst. Med andra ord så är det ett bra ställe att få erfarenhet och kompetens på.

Godnatt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: