måndag 1 oktober 2012

Måndag kväll...

Vilken fantasi jag har när det gäller rubriker va?

Hade tänkt krypa ner i sängen nu men ångrade mig loggade in här i stället. Är så trött så jag nästan somnar på stört men jag tänkte ändå skriva lite innan jag äääääääääntligen får krypa ner i sängen.

Idag har vi haft mikrobiologi där vi grottat ner oss i bakteriens värld. Det är en himla massa grejer de stoppar in till den här tentan som vi snart ska ha, moahhhhh. I morgon ska vi labba och på torsdag ska vi kolla av resultatet av morgondagens labb. Ska bli spännande att se vad vi hittar för varelser.

Jag satt precis och läste om bakterier och diverse hemska sjukdomar som kommer utav dessa. Och om smittskyddslag och hur viktig vårdhygienen är. Man blir lite mörkrädd när man läser om sjukdomar och bakterier man inte hade en aning om att man kunde bli smittad av, här. Inte i ett land långt långt borta och som man ändå aldrig tänkt åka till.

Sedan Ludde blev sjuk, eller rättare sagt efter att Melle blev väldigt sjuk av en som det skulle visa sig böld i lungan så tänker jag inte längre (om jag nu någonsin gjort det) "det drabbar inte oss, eller mig" Jag har lärt mig att det kan det visst göra. Man är faktiskt ganska sårbar och det kan vända kvickt. Det gör att man blir ännu lite mer mörkrädd över allt som kan drabba en, eller någon nära. Och väldigt ödmjuk och glad för allt man har nära sig.

Det här kanske blev lite tungt och mörkt, och det var inte tanken. Det är bara det att det är svårt att inte bli berörd av allt vi läser om och ska lära oss. Och det är ju bra det.

Jag känner mig faktiskt enormt lyckligt lottad som varje dag får åka och lära mig nånting. Något viktigt. Jag är glad att jag läser nu och inte gjorde det när jag tänkte det. Då hade jag missat mina faktiskt roliga år på macken, inte flyttat till Göteborg, inte börjat på Telenor, aldrig träffat Gustav och blivit hans fru och inte heller haft mina enormt gulliga barn. Nu kan man istället dra nytta av alla olika erfarenheter, människor man träffat, av att själv hunnit vara både patient och anhörig vilket jag tror jag kommer ha enorm nytta av som sjuksköterska. Det gäller att vända allt till det positiva, haha...

Vet inte riktigt vad min tanke var med detta inlägg mer än att jag var sugen på att få ur mig lite tankar och funderingar.....

Nu, definitivt sängen!

Tjo!

Inga kommentarer: