fredag 31 augusti 2012

Sy en pysselväska

 
Igår fyllde min gulliga systerdotter Louise 9 år.
Förutom lite köpta presenter ville jag även ge något i pysselvägen.
 
Hon brukar när hon är här vilja att vi syr eller hittar på något annat pyssligt. Sist ville hon att vi skulle virka.
 
Därför köpte jag garn, virknål och mönster.
Till det behövde jag ju en fin väska.
 
Googlade och hittade en beskrivning här:
 
 
Hittade tyger jag fått från mormor och började klippa och sy.
Lätt mönster att följa. Gjorde om det lite grann och sydde även in kartong i botten och i handtaget för att få lite stadga.
 
 
 Förutom virksakerna fyllde jag den med ett sykit, sax, liten tumstock, mönstrade tejprullar och nåldyna och tråd.
 
Här är resultatet.
 
Pysselväska med ytterfack







3 kommentarer:

Edith sa...

Wow! Vad du kan!

Linda sa...

Tack :), det är ju så herrans kul att pyssla! Kramar!!! Och trevlig helg på er!

Cicci sa...

Hej Linda!

Tack för ditt avtryck på min sida! Det värmer väldigt mycket att du gillade min väska :) Jag satte själv in ett lock(från en låda)i botten, för stadga :)
Ditt resultat är superfint!!!
Hoppas din systerdotter älskade sin present :)
Ha en underbar dag/kram Pysseltjejen