måndag 27 augusti 2012

"första" dagen gjord

Så var första dagen avklarad som student. Själva terminen börjar nästa måndag men den här veckan har man chans att spana in vilka fler som kommer bli sjuksköterskor.

När vi satt och väntade utanför salen så kom det en gullig tjej och satte sig bredvid mig. När vi pratat en stund frågade jag om hon bodde i stan. Hon svarade då, nej i Blomstermåla. Väldigt komiskt då det är min gamla hemby. Genast kändes allt bekant och bra och som vi nästan kände varandra, haha....

Efter en presentation av studentföreningen och köp för de som ville (alltifrån käcka overaller till diverse olika sittningar (=fester) så skulle vi ut på rundvandring. Kändes super för min del då jag inte är jättehemma i kvarteren där vi kommer tillbringa mestadels av tiden och självklart superbra för de precis nyinflyttade. De gulliga studentföreningstjejerna tog verkligen uppgiften på allvar och säkert en stor trygghet när allt är precis nytt.

Jag var med på denna vandring (tom med med ett band runt pannan med namn på) tills vi började närma oss stan. Dels hade Melle en tandläkartid och så kände jag väl att här har jag ju varit förr ;-).

Det kändes super idag faktiskt och min magkänlsa säger mig att detta är RÄTT! Vill bara börja nu och lära mig ALLT!

Helgen som gått började vi med att kalasa för Luddefisen. Barnen hade beställt taco och dagen till ära hade jag beställt fin tårta med huvudpersonen på. Han tyckte denna dag var helt fantastik. Och ännu bättre nu när han kommit över chocken att det var bara 3 han fyllde och inte 5. Hihi...




Helgen har även gått i Marie/Emelie och /Noels tecken. Vi har umgåtts i hela tre dagar. Supermys. Antingen ses vi inte på flera månader känns det som eller så kör vi dygnet runt. Allt eller inget, så ska det va.

På söndagen stod svampplockning på schemat. Emelie skulle hänga med så Marie släppte av henne här och fortsatte till stan. Det blev 5 kantareller. Få men utsökt goda.

Det var nog allt för nu......

Sov sött!

2 kommentarer:

Hanna B sa...

Åh så fin tårtan blev! Och TÄNK att bilden gick att MAILA... Haha! Kramis!

Linda sa...

Ja visst blev den :). Haha, ja tänk va, dagens tekniksamhälle :)