fredag 3 september 2010

Vad svårt det är att blogga ibland. Jag kommer på en mening att skriva sen är det stopp. Fast det är ju inte som om detta är något jag är tvungen att göra eller så. Men även om det man skriver om inte är ett dugg intressant för någon annan (förutom närmsta familjen) så är ju bloggen en perfekt dagbok för en själv. Det är ganska kul att gå bakåt i tiden och se vad man gjorde en viss tid eller dag.... Så för min skull ska jag börja skriva lite igen.

Det har ju inte hänt så väldans mycket. Melle har ÄNTLIGEN börjat på dagis. Han har frågat nästan varje dag de senaste veckorna när han skulle börja. Det enda tråkiga var att han hann gå en dag, i tisdags, sen fick han feber och blev sjuk. Skruttigt och typiskt. Men förhoppningsvis är allt bättre nästa vecka och då kör vi igen.

Gustav har börjat skolan igen. Lite blandade känslor för det. Men när väl första dagen är gjord är det ju lugnt. Och ibland är det skönt när det blir "vardag" igen. Man tror ju på något sätt att livet ska vara så här nu. Lediga båda två och bara kan skrutta runt som vi vill... Men det är ju inte riktigt så. Men fram tills min vardag börjar ska jag njuta som bara den.

Ludde går jättemycket nu. Extra roligt verkar det vara att gå och samtidigt bära på något. Han är för söt :o). Melle har börjat rita roliga gubbar. Sist gjorde han en med ögonbryn, haha. Ett huvud, två ben, ögon, näsa mun och ögonbryn. Det där med kropp skiter vi, bara gubben har ögonbryn. Bokstäver är också roliga att göra. Han blir så mallig när han får till dem. Han har skrivit L, M, P, H, A, D, S och E.

I morgon är det dags för bröllop. Det ska bli skoj :o). Hoppas ni får en bra dag idag med alla förberedelser och att morgondagen självklart blir alldeles härlig :o). Syns då!

Jag har börjat skriva kassabok på nätet också. Känns som ett måste just nu. Och det funkar. Vi är verkligen noga med vad vi handlar, man vill ju inte skriva upp där att man handlat en massa skit. Och det är gutt att se vad de få pengar man har tar vägen. Hoppas bara jag kan hålla ut och att det inte rinner ut i sanden.



Tanken var att jag skulle göra en sådan där tjusig fläta av Gustavs fina vitlökar. Men det gick åt skogen. Men dom är ganska snygga i alla fall.
Trevlig helg!!!

Inga kommentarer: