måndag 22 mars 2010

Mys med kidsen

Så här långt har Melles, Luddes och min dag varit helt kalasmysig. Bestämde mig i morse för att den helt skulle gå i deras tecken. Inget städ, tvätt eller annat tråkigt, bara lek och mys hela dagen.

På morgonen lekte Melle och jag med bilarna på hans bilmatta. Parkerade bilarna snyggt och körde omkring. Medans Ludde sov så badade vi. När Ludde var vaken pusslade vi, Melle pusslade ihop sitt stora Labanpussel nästan helt själv, jag blev impad. Och Ludde satt bredvid och hejade på. Vi gjorde även ett höghus av ett juicepaket där legogubbarna skulle bo.

När Ludde skulle sova sin andra gång fick han göra det i vagnen medans vi gick till affären. Vi köpte frukt och fiskpinnar. När vi kom tillbaka lekte vi ute i en och en halv timme.. Melle lagade mat i geggan. Körde på sin traktor som han till sin förtjusning upptäckte inte satt fast i snön längre. Jag röjde undan sånt som huxflux kommit fram och låg och såg stökigt ut. När jag började frysa och var hungrig gick vi in, Melle lite motvilligt men även han var hungrig.

Nu har vi precis ätit fiskpinnar, potatismos och stuvad spenat. Det var inte dumt alls.

Jag måste nog ta en check på den lille fisen som ligger ute och sover i vagnen.....

Hej hej.....

2 kommentarer:

Lovisa Folkesson sa...

Å, vilken härlig dag, man skulle ta sig sådana lite oftare. Jag är skit dålig på det, jag ser alltid en massa måsten överallt. Kram kram

Linda sa...

Ja den var superhärlig :o). Man gör sånt alldeles för sällan. Allt bra med er annars? Många kramar