måndag 21 september 2009

4 veckor

Idag är Ludvig 4 veckor. Det går undan kan man säga. Jag påminner mig varje dag om att ta vara på varje sekund av den här tiden. Det är verkligen en lyx att få vara hemma och ha det mys med sina barn. Idag har Melvin varit ledig från dagis. Så vi har varvat med att vara vänner och driva varann till vansinne..... Så även om den mesta tiden verkligen är hur mysig som helst så kommer ju de där dagarna då man håller på att bli galen, haha.... Fick precis bästa medicinen mot det. Gustav kollade traktorer med Melle på datorn medan jag utrustad med ljudbok tog Ludvig i vagnen och gick på långpromenad. Supermysigt och skönt för själen.

I morgon kommer nog mitt nya objektiv. Väldigt skoj!!

Igår var vi på köpstan och köpte nya skor till Melvin. Nya gympisar och gummistövlar blev det. Har haft sån ångest för att de gamla på väldigt kort tid blivit för små. Känt mig lika dum varje dag jag lämnat på dagis.. Den stackarn fick gå upp från storlek 26 till 28. Han var helt överlycklig i sina nya skor och sprang runt och tjoade som en galning.

Gustav trivs i skolan. Det var flera dagar sen som han sa att han skulle skita i det och börja jobba. Och det är ju positivt. Jag vet att han kommer att klara det galant.

I morgon är det vägningsdags för Ludvig. Alltid lika kul.

På torsdag ska vi hälsa på på jobbet. Gustav är nog ledig så att han kan hänga på. Det ska bli nice.

Ingen lillkusin kommer det heller. Marie och Rickard: härda ut! Det måste ju komma en liten fisunge den här veckan :o)

Spookiast just nu: Mannen under trappan! hua...

3 kommentarer:

Lovisa Folkesson sa...

Ja, ta vara på tiden den går så rysligt fort. Nu stor var lilla Ludvig när han föddes? Kram Lovisa

Linda sa...

Han vägde 3500 den lille fisen. Allt bra med er? Många kramar :O)

Lovisa sa...

Allt är bra, fullt ös hela tiden, Ester klättrar överallt så vi har inga möbler som står upp men att gå verkar hon inte ha någon brådska med. Tycker Melvin det är mysigt med syskon? Kram