torsdag 12 februari 2009

storebror

Melvin ska bli storebror. Den bästa storebrorsan man kan tänka sig kommer han att bli. "Lillebror" är inte så gammal än, bara 12 veckor och det här händer i hans liv just nu:


I vecka 12 är barnet stort som mammas lillfinger, i medeltal 5,8 cm från hjässa till stjärt - utsträckt ungefär 9 cm långt och väger runt 40 gram.

Nu finns grunden lagd till alla kroppens organ och en period av kraftig tillväxt tar sin början. Ögonlocken börjar växa samman med varandra. Halsen blir längre och rakare och hakan ligger inte längre an mot bröstet. Barnet kan vrida på huvudet. Han eller hon öppnar och stänger munnen, suger in fostervatten och sväljer.

Puss på dig lilla unge!

6 kommentarer:

Cissi sa...

Grattis! :)

Linda sa...

Tack så mycket :o)

Malin sa...

Stort stort grattis Linda!! På något konstigt sätt anade jag det! Sa faktiskt det till Martin när vi körde hem från jobbet i onsdags att jag trodde du var gravid! Kul att man hade rätt!

Linda sa...

Haha ja det hade du. Ja det är konstigt det där, jag brukar också känna på mig om någon är gravid.

Tack så mycket :o). Det känns jättemysigt!

Kramar

Martin sa...

Grattis på er! :)
Fan va roligt!

(jag kände inte på mig det för jag har ingen baby-radar)

Linda sa...

haha har du inte? tack så jättemycket!! :o)