söndag 30 november 2008

Advent

ganska ny bild på gullet...


Söndag kväll. Trött efter en mysig dag med fönsterputsning, gardinupphängning och lussebak. Mycket trevligt besök till adventsfikat blev det också. Mattias och Malvina var först på plats. Därefter Marie, Rickard och barnen. Även mamma och pappa kom förbi. Presenter blev det till både Melle och oss. Vilken himla lyx! Tack så mycket.


Jag tror dock att förhållandet mellan Louise och mig är lite spänt eftersom klantmoster (jag) hade sönder hennes alldeles nyinköpta pruttkudde som hon köpt för egna pengar. Man kan säga att det inte lät som det skulle när jag satte mig på den. Det sa PANG! Den sprack! Hoppas mormor hinner fixa en ny.


Igår jobbade Gustav och jag övertid. Väldigt duktigt av oss! Melle var hos farmis. De var på Växer en sväng och kollade tomtarna. När Melle hittade en tomte på en moppe var hans lycka gjord.


Igår kväll åt vi smaskig Grekisk panna (mycket gott tips från Hanna, det blir det fler gånger)


inte så ny men söt bild på gullet...




3 kommentarer:

Andreas sa...

Lussebak är grymma vuxenpoäng!! Eller mamma-å-pappa-för-traditionerna-vidare-poäng! Det sista är nog bättre!

Linda sa...

Ja eller MAMMA-för-traditonerna-vidare..... Pappa tyckte först att mamma misslyckades med degen. Men sen tyckte han minsann att de var goda :o)

Edith sa...

Fler gulliga fisungar! KRAM