måndag 22 april 2013

Mycket nu

Hej hej hej....

Hänt mycket sen sist. Är inne på min andra praktikvecka som är på geriatrikavd. Trivs fantastiskt bra så här långt och det är absolut en tänkbar framtida arbetsplats. Förutom det så hägrar en jobbig hemtenta som också ska bli gjord under den här tiden. Den ligger konstant och gnager i tankarna. Jag har mycket idéer, men vägen till en färdig text är lång.

Känner mig faktiskt konstant trött nu för tiden. Har egentligen bara ork till saker jag absolut måste göra. Skönt i alla fall att värmen kommit och vi fått lite utepyssel gjort.

Helgen som gått har tärt lite på krafterna eftersom Ludde ej varit pigg. Konstant matvägran och konstig mage är dålig kombination med diabetes. Vi hat fått kämpa och truga med varenda tugga. Tom lördagsgodiset ratades, vilket är ett tecken på att något inte är som det ska. 1177 ville att vi skulle åka in till barnakuten men jag lyckades övertala henne om att nog läget var "lugnt". För säkerhets skull ville hon att personal på barnakuten skulle ringa mig, vilket de gjorde. Jag sa samma sak, att vi hade läget under kontroll men att vi skulle höra av oss om det ändrade sig. Nu mår han bättre, äter något bättre även om det tar tid. Jag tror han är redo för ett kortpass på dagis i morgon i alla fall.

Liten uppdatering, nu ska jag sova.

Vill ha energi... Tack!

(Idag har vi firat den här stora 5åringen)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: