torsdag 9 februari 2012

Stackars blogg

Så bortglömd och ensam och alldeles ouppdaterad. Jag förstår inte riktigt det där. Ibland kan jag skriva stycke efter stycke om precis ingenting och ibland som nu så får jag inte ur mig ett ord. Det är helt tomt och trögt i skallen.

Läget hos oss, precis just i detta nu, är bra i alla fall. Friska (tjohoo) hela familjen och jag har jobbat snart en hel vecka, igen. Helt fantastiskt.

Vi hade en mysig helg trots att den började lite bistert. När jag kom upp på morgonen hade vårt vatten frusit i köket. Utetemperaturen visade på -25 och det fixade inte vårt kök. Eftersom den (inkompetente) rörmokaren vi hade när vi renoverade köket satte rören alldeles för nära ytterväggen. Vilket innebär att när det börjar dra sig förbi -20strecket så fryser vårt vatten i köket. Härligt!

För att lösa detta behövde vi låna en hårfön som Gustav hämtade i Lindsdal. Och efter en stunds varmluftsblåsning släppte det och vattnet började rinna. Och tänk vad glad man blir då. Och vad konstigt det är, när jag gick upp på morgonen hade jag ingen aning om att jag någon timme senare skulle uppskatta rinnande vatten i köket. Det gäller att se det från den ljusa sidan och uppskatta allt som är positivt. Haha..... (sen kan man ju tycka att har det inte jävlats nog för oss ett tag nu så att allt bara kan få flyta på, utan bekymmer??) :o)

Söndagen var superhärlig då vi (som vilken frisk vanlig familj som helst) gick ut i det härliga vintervädret (för det var det, trots att jag har blivit snö och vinterhatare). Ute satte vi kidsen i pulka/snowracer och gick till pulkabacken bredvid Melles dagis. Lyckan var total och det var hur mysigt som helst.

Nu har snart en vecka gått och i morgon är det fredag. Helt underbart.

Idag har Angelica och jag varit på utflykt till Kristianstad. Alltid lika trevligt och man känner sig alltid lika välkommen.

Nu ska jag vänta på att mannen kommer hem från fiskemötet och så ska jag ladda för Biggest Looser.

Ha det fint!!!

Inga kommentarer: