tisdag 2 februari 2010

Något piggare, äntligen

Nu får det vara slut på skruttiga sjuka dagar. Nu har jag haft min del av huvudvärk, snor och elände. Usch! Och Ludvig också för den delen. Igår fick han åka en andra sväng till doktorn där han fick hostmedicin. Hoppas hoppas att den hjälper. Nätterna har inte alls varit lika lugna och sköna som de varit fram tills nu. Antingen beror det på hans förkylning eller har han bestämt sig för att inte alls vara lika smidig och lättsövd längre. Jag hoppas på det första.

Det har inte hänt så väldans mycket här. I fredags besökte vi för första gången vårt egna lilla fik. Det var mysigt och hemtrevligt. Har haft så dåligt samvete för att vi inte gått dit tidigare. Man måste ju stödja det som händer i ens lilla by.

I söndags var Gustav och fiskade på norra Öland i kylan. Brrrr. Jag var inte avundsjuk kan jag säga. Mycket bättre att sitta inne och mysa vid brasan.

Nu ska jag passa på att göra lite nytta innan Ludde vaknar och innan Melle ska hämtas på dagis.

Hejsvejs....

Inga kommentarer: